موارد زیادی میتوان نام برد که یک مدیر یا سردبیر تولید محتوا میتواند به واسطه استفاده از تقویم محتوا کار های خود را ساده تر کند ؛ تقویم محتوایی باعث میشود تا بتوانیم نگاهی کلی و از بالا به موضوعات داشته باشیم و راه رسیدن به ایده های جدید را برایتان هموار میسازد ، از سردرگمی های ایده برای تولید متن یا ویدیو رهایی میابید، میتواند به شما کمک کند تا با توجه به نیاز یا توانایی مجموعه ، به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و حتی سالانه نقشه محتوا را تنظیم بنمایید، میتوانید تا یک سال تصویر واضحی از نحوه تولید محتوا داشته باشید، باعث میشود تا با رعایت نظم در انتشار مطالب مشتری یا کاربر اعتماد بیشتری به کسب و کار شما بکند ، باعث جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری میشود ، میتوانید کار های خود را با تاریخ های مهم و کلیدی هماهنگ کنید، به شما کمک میکند تا از زمان زیادی که برای پیدا کردن موضوع برای آینده قرار است صرف کنید صرفه جویی بکنید و فرصت یافتن و رسیدگی به مشکلات بروزرسانی محتوای ضعیف و همچنین ایده های خلاقانه برای تولید محتوا را خواهید داشت.

برنامه ریزی ماهیانه تولید محتوا

شما در تدوین تقویم محتوا باید روش خودتان را انتخاب کنید به گونه ای که این انتخاب شما با شرایط امروزتان کاملا منطبق باشد در عین حال که قابلیت انعطاف در برابر تغیرات احتمالی را داشته باشد. مثلا وقتی قرار است محتوای ۹۰ روز خود ارا برنامه ریزی کنید بهتر است مثلا روز ۶۰ را برای برنامه ریزی برای ۹۰ روز بعدی انتخاب کنید و همین را تقویم ذکر کنید این یک روش ساده است که میتواند تا حدی تقویم شما را به روز نگه دارد و همیشه خواهید دانست که قرار است در آینده چه محتوایی تولید کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که هر بخش از محتوایتان، نیاز کمپین هایتان را برآورده میکنند. کمپین های مختلف به صورت همزمان در بخش های مخلف کسب و کار شما در حال انجام خواهند بود که اکثرا هر کدام ماه ها زمان میبرند؛ بنابراین لازم خواهد بود تا شما در مواقع مختلف در آن واحد موارد مختلفی را پرموت کنید. برای اینکه از تقویم محتوا به صورت مفید و کارآمد و درست استفاده کنید باید بتوانید حدالامکان این موارد را پیشبینی کرده ودر برنامه ریزی های خود لحاظ کنید.

منبع: نمونه تقویم محتوا